جوسازی
#فکر_کردن_درد_دارد
?جوسازی یا جوپذیری؟
✅به همان مقدار که کار رسانه ها جوسازیست ما هم با جوپذیری خودمان آنها را تشویق میکنیم.
ذات رسانه ها، #جوسازیست تا مخاطب جذب کنند
بدون جوسازی که منتهی به جذب مخاطب شود، رسانه #حیات ندارد.
مخاطب برای رسانه، در حکم خون در #رگ انسان است.
اما در اینجا نکته قابل تامل چیز دیگری است که به آن توجه نمیشود.
متاسفانه، در جامعه ما #جوپذیری توسط مردم در سطح بالایی وجود دارد!
فورا باور کردن
فورا تحت تاثیر قرار گرفتن
نشان دهنده وجود فرهنگ #جوپذیری در جامعه ماست.
تجربه فضای مجازی در ایران با اخبار دروغ و ساختگی اش نشان داد، حتی قشر تحصیل کرده که #لیسانس و #فوق_لیسانس دارند، مدرک دارند نه آگاهی!
اگر نظام آموزشی ما درست کار میکرد، افراد باید نسبت به اخبار و شایعات (چه مثبت و چه منفی) روحیه #پرسشگری می داشتند نه اینکه فورا موضوعات را بدون تحقیق مورد پذیرش قرار دهند
دانستن و عدم زودباوری، دشمن جوپذیری و فریب در فضای مجازی است.